kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 23 mars 2011

Vilken himla tur att jag redan har så att jag klarar mig!

Av Li-Lo - 23 mars 2011 15:43


Kläder alltså.

Jag har förstått att en del andra byter garderob helt och hållet på våren. Riktigt så är det inte i mitt liv. Eftersom min vinterutstyrsel/garderob i princip består av ett eller flera extra lager på mina sommarkläder är det ganska lätt att byta till vårgarderoben, som med andra ord består av:


Ett eller fler lager färre!

 

Ungefär så. Jag hänger undan de tjockaste jackorna  och tar fram någon tunnare.

Tvättar mössor, tjocka halsdukar och vantar.( det sistnämnda kan ta lite tid, i och med att mitt behov av tumvantar är näst intill omättligt)


Jag kanske stuvar undan manchesterjeansen också? Sen tar jag ner några klänningar och tunna byxor från översta hyllan och så är jag klar.


I dag på lunchen tänkte jag att jag förutom att skala av mig, kanske skulle vilja köpa något litet nytt att pigga upp mig med, förnya lite.


När jag klev in i butiken fick jag


Pastell-Panik!  


Denna färg heter nåt så vidrigt som ljus lax...


 

Finns det något som är så fult som pastellfärger på kläder?


Ska kläderna dessutom sitta på en vuxen person är det snäppet värre.

Har den vuxna personen dessutom nordiskt ursprung och har tillbringat hela vintern här i Sverige är det rent av skrämmande.

Blåvit hud, med lite rosaröda köldstrimmor, mot ett blekt korallorange, fisigt gammelrosa, badrumskakelblått eller kanske svagt sköljmedelsgrönt plagg?


Jag vägrar   !!!!!


Pussen då   ! Er förtrogna skribent för dagen klädd i


Rött och

Svart!



 
 
Ingen bild

tove

23 mars 2011 18:36

kan bara hålla med!
herregud jag hade pasteller på 80 talet vill iNTE att det kommer tillbaka.
tacka vet jag svart, grått, rött och blått

Li-Lo

23 mars 2011 18:59

Grööönt, vill jag ha, och svart och rött och ibland lite lila

 
Renee

Renee

23 mars 2011 19:06

Jag är inte hellerr särskilt förtjust i pastellfärgade kläder, får se om man kan hitta något med annan färg till våren.

http://reneemari.blogg.se

Li-Lo

23 mars 2011 20:14

Eller så får man vara nöjd med det man hittar när man skalar av vinterlagren : )

 
Ingen bild

Mikaela

23 mars 2011 21:41

Men puuuuuuder då? Finns det nåt menlösare?
Nej, färgstarka kvinnor skall ha färger därefter!
Men visst är det fint och tryggt med svart, grått och blått, men inte bara och inte för mycket av det på sommaren. Och vem vill köpa kläder när provhytternas speglar och belysning förvränger vår skönhet?

Li-Lo

23 mars 2011 21:48

Puuuder är väl ett annat namn för ljust bääääscht? Pastell-ljusbrunt liksom, huu, jag ryser!
Klart vi ska ha starka fina färger, jag är väldigt svag för ill -lime -äppel-grönt! En färg som alltid gör mig glad : )

Jag provar hemma!

 
Renee

Renee

24 mars 2011 08:20

Jag har också ungefär samma kläder året om. På sommaren kan jag byta byxor mot kjol.

http://www.reneemari.blogg.se

Li-Lo

24 mars 2011 08:31

Det blir liksom lite enklare så : )
Brukar ställa undan de varmaste skorna och stövlarna också..

 
Ama de casa

Ama de casa

24 mars 2011 10:47

Nu kommer jag att tvätta upp skidkläderna och vacuumpacka dom ("tyvärr" tillåter inte vädret det idag, eftersom det regnar blir det svårt att torka). Det är dom enda tjocka vinterkläder jag har.
Jag har inte använt jacka på hela vintern här. När det blir vår/sommar så åker koftan av, t-shirten byts mot linne, långbyxor mot shorts och promenadskorna mot sandaler.
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

24 mars 2011 18:25

jajajaja, skrytmaja!

 
Moma

Moma

24 mars 2011 16:07

På tal om något annat än pastell- linser är väl himla bra mat?
Haka på du med, inte för att vi förändrar världen men för att det är lite skoj förenat med lite nytta.
http://momaskitchen.se/2011/03/24/linsoppans-dag/

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

24 mars 2011 18:23

Linssalladen som brukade vara ett måste på jul..mmmmmm

 
Gun

Gun

24 mars 2011 20:35

Haha, nej pastellfärger är väl inte det bästa jag vet heller, men det beror lite på. Snart har man väl vant sig vid det också, och går omkring i pastellfärger från topp till tå.:D

http://horni.blogg.se

Li-Lo

25 mars 2011 07:41

Inte jag!!!!!

 
Ama de casa

Ama de casa

26 mars 2011 10:35

sv: Nu har det blivit lördag här - hur är det hos dig?
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

26 mars 2011 11:04

same old date......samma gamla dadel här!

 
Sailaway

Sailaway

26 mars 2011 15:19

Jag håller med dig där! Både ang pasteller, och även de där med att vårgardeoben bara innebär att skala av några av alla 10 lager kläder min frusna kropp bär under större delen av året.
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Li-Lo

26 mars 2011 18:25

Skalandet har börjat, visst är det härligt : )

 
Ingen bild

tove

27 mars 2011 20:14

inte här fryser hela tiden! så långkalsongerna får hänga med ett tag till

Li-Lo

28 mars 2011 12:36

Det är ju det som är fiffigt med "skalgrejen" man drar bara på sej det lager man nyss skalade av...

 
Levidag

Levidag

29 mars 2011 19:57

Jag har inte så det räcker.Skulle verkligen behöva lite nya kläder men drar mig för att handla.Orkar inte prova, och vill inte se mig själv med alla nya fläskkotletter som dykt upp, bläää. Och precis som att man skulle behöva de ljuvliga pastellerna för att ytterligare förstärka den förskräckliga synen med alla valkar,nej fyy...

http://www.levidag.bloggplatsen.se

Li-Lo

29 mars 2011 20:15

Fläskkotlett i pastell, fyyy vilka hemska syner jag får : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards