kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

Här händer det minsann grejer

Av Li-Lo - 27 mars 2012 16:05

På mitt jobb, som på de flesta nu för tiden finns ett Intranät.

Det är inte ofta jag hittar något där som är spännande.

Men idag:




    


Jag är jätteupprymd, känner mig som Kalle Blomkvist och lyssnar noga när det kommer interna samtal.

Tuggar personen på något?

Låter det lite mjukt, men ändå frasigt? Då kan det faktiskt vara en Mandelkrok!


  Jag hoppas innerligt att vi får veta upplösningen på detta interna drama innan torsdagens fika!


Stackarna, vad ska de ha att mumsa på om de inte dyker upp?


                   Pussen då   !

 
 
Sophie

Sophie

28 mars 2012 00:04

Hej och tack för dina fina ord på min blogg.
Hur gammal är din son?
Känner du att du har tillräckligt stöd, även för din egen del?
Stor kram till er båda!

http://1000littlelies.blogspot.se

Li-Lo

28 mars 2012 09:09

Hej!
Han är snart 24.
Jag har gott stöd av vänner, bekanta och mina erfarenheter. Det har pågått fram och tillbaka sen han var 16-17.
För mig är det viktigast att vi behåller en god kontakt och att han har kvar sitt förtroende för mig nu. Problemen får expertisen ta hand om.

Kramkram

 
Diana

Diana

28 mars 2012 09:23

Vilket mysterium! Det är ju ett tag sedan den 22 så mandelkrokarna har säkert redan gått hädan. Du kan kanske börja samla in avföringsprov för att hitta den skyldige? ;)

http://www.decdia.blogg.se

Li-Lo

28 mars 2012 09:52

Hahaha!
Jag överlåter det med varm hand till de som saknar krokarna, jag skulle ändå inte fått någon :(

 
Ama de casa

Ama de casa

28 mars 2012 10:02

Ooooo... Vilket DRAMA! Hoppas du kan hjälpa till att spåra upp förövarna. Då får du nog medalj eller nåt :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

28 mars 2012 10:11

Jag tog en sväng runt berörd byggnad igår, i hopp om att hitta några mandelflagor eller liknande, men icke ett spår.
Börjar bli övertygad om att det är ett insiderjobb, någon har gömt lådvis med krokar på sitt rum...
Man kanske kunde skicka ut någon allergiker, som lätt kan hitta spår av nötter??

 
Hanna

Hanna

28 mars 2012 12:39

HAHA! Vet inte om du kommer klara detta drama! Det låter som att det kan få en läskig upplösning! UUuuhh!
Kramar

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

28 mars 2012 12:46

Ja, man är lite uppskakad och stressad, här tycks inget vara heligt : )

 
Moma

Moma

28 mars 2012 18:40

Vadå, du skulle inte ha fått någon?? Rätt åt dem i så fal!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

28 mars 2012 18:55

Det har du rätt i ! : )

Kanske är det jag som snattar dem nästa gång...

Mindes inte om det var salta eller söta du gillar, så det blev salta

Kram

 
Gun

Gun

28 mars 2012 20:35

Ojoj, hoppas det slutar lyckligt så det blir något fika på torsdag. :)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

29 mars 2012 19:00

Det skulle ju ha varit förra torsdagen så jag tror nog de blev utan, tur att de ändå inte var ämnade för lilla mig : )

 
krulli

krulli

29 mars 2012 19:58

SVAR: Nej det tror jag inte.
Många gör det utan att ha en aning om vad de snackar om :)

http://krulli.se

Li-Lo

29 mars 2012 21:10

Så bra! : )

 
Sophie

Sophie

29 mars 2012 22:46

Härligt att du tar hjälp av expertis (också, inte baaara du).
Fint att ha en mamma som förstår vikten av att prata.
Fingers crossed!
<3

http://1000littlelies.blogspot.se

Li-Lo

30 mars 2012 09:14

Jag tror att det är bäst att jag låter vår relation vara så stark som möjligt!
Tack för ditt stöd

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards