kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 18 juni 2012

Så där ja!

Av Li-Lo - 18 juni 2012 10:55


Nu är det alltså inte bara klart med pappersvändandet för att Kära Make ska få stanna och vara gift med mig.

Dagen efter vi fick detta papper så fick han även en timanställning.   

Dock vann vi ingenting på Trisslotten vi vann.


Därmed kan vi slå fast att snacket om att alla goda ting är tre är rena rama nyset!

Men det är faktiskt nog med dessa två goda ting, jag är inte omöjlig eller alltför krävande.

Jag har trots det en liten, liten ödmjuk önskan…


Se för i helvete till att ta hit SOMMAREN, och det jävligt fort!!!!


Mina chilibebisar fryser och vägrar blomma när det är så här kallt, vattnet de rotbadar i efter dessa ösregn håller nästan minusgrader.


 


Och när, när, när ska jag få bada????


  Va?????


Men annars mår jag bra, har varit på en trevlig sommaravslutning med jobbet. Fjäderholmarna och restaurang Röda Villan. God mat, lite vin och många skratt.


I lördags, studentfest hos Kära Makes syster, näst yngsta gossen den här gången.

Det var bara en ”liten” tillställning den här gången, inte fler än 30-40 personer i lägenheten och lika många ungdomar i lokalen intill!

Phu! Det ÄR trevligt att träffa alla, men JOBBIGT att vara i princip den enda som inte talar språket de flesta konverserar på.


God mat i MASSOR och ursöta ungar att gulla med.

Lilla Modou tre månader somnade så sött i min famn och sen lekte jag lite med Fatou ungefär 5. Jag tror att hon går och väntar på att börja tappa mjölktänder, för när hon såg glipan mellan mina framtänder frågade hon:


                                     – Har du tappat en tand?



                            Pussen då   !








 
 
Ama de casa

Ama de casa

18 juni 2012 11:49

Men så roligt! Ja, med makens jobb alltså. Inte så kul att du inte kan bada din stackare... Men snart så :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

18 juni 2012 12:26

Ja, det är så otroligt, att båda grejerna bara kom, direkt liksom, efter all denna väntan :)

Söker snart upp ett sommaröppetbadhus.. : (

 
Moma

Moma

18 juni 2012 11:50

Hahaha, "har du tappat en tand?" Vad svarar man på det, inte än lilla vän?

Onsdag i mitt kök, finally!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

18 juni 2012 12:25

Hon var så allvarlig när hon frågade, lilla hoppeloppan!
Men jag talade om att det "ska se ut så" och det är ju sant, i alla fall på mig :)

 
Ingen bild

tove

18 juni 2012 12:42

håller med mina jordgubbar vill ha sol!!
Och ett stort grattis till båda! Dawn så kul!!
kramen

Li-Lo

18 juni 2012 13:58

Jordgubbar, jordgummor, chili och ALLA vill ha SOOOOOL, NU!

Ja, det är häftigt, ett nytt kapitel liksom

Kramkram

 
Hanna

Hanna

19 juni 2012 11:12

Jasså, jasså, håller du också på att tappa dina mjölktänder? ;););)
Men nice med papper och timanställning och allting så skönt när sådana pusselbitar faller på plats! Kan vara så¨stressande annars!
KRAMKRAM

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

19 juni 2012 11:29

Det är allt befriande med ungar som säjer precis vad dom tänker på : )

Ja, det är en stor pusslbit som fallit på plats efter mycket petande och letande

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards