kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 2 december 2013

Det lättar

Av Li-Lo - 2 december 2013 13:55


Även om allt inte alls har blivit bra eller kanske inte ens bättre, så lättar det ändå och jag börjar kunna uppskatta livet igen.

Kanske är två lediga dagar före helgen en bidragande orsak?


Jag har även förstått ännu en gång, vilka fantastiskt fina tjejkompisar (bästa L och C) sonen har. Jag har sms:at och facebookat intensivt med dem vissa dagar. När jag har talat om för dem, hur glad och tacksam jag är för att bryr sig om både sonen och mig så mycket har båda svarat:


 ”Ni är familjen, klart jag bryr mig!”


Då känner jag mig så tacksam, ödmjuk, mycket rörd och hjärteglad.


Jag vet inte om det verkligen var så när jag var ung eller om det kanske beror på att jag aldrig hade nån riktig bästis på det sättet. Men det tilltalar mig mycket, det här öppna sättet att betrakta relationer. Det är inte alltid så, att blod är tjockare än vatten, det finns mycket annat som kan skapa varma, starka och innerliga band mellan människor.


Annat smått och gott.


Tvenne gånger nu den senaste tiden har vänner till mig bjudit på vin. De har alltså bara gått in på Systemet, plockat åt sig en flaska utan att göra annat än att i princip titta på hur etiketten ser ut.

Jag vill verkligen höja ett varningens finger för slikt beteende!

Detta vin:


 

Smakar saft med bismak av något obehagligt, dessutom innehåller det ynka 5.5% alkohol!

Ännu en gång bevisat att man INTE ska lita på ett snyggt yttre, innehållet är vad som räknas.



Men vad ska man då säga om detta? Hela hyllraden var full av dessa burkar.


 

 Vet verkligen inte en enda person i alla dessa led en kryddburk passerar innan butikshyllan hur rosmarin ser ut?


En liten bekännelse…

Jag har beställt chilipeppar från England. Jo, jag vet att jag har frysen full och att det är helt galet, men de såg såååå fina ut på bilden! Tyvärr tog jag ingen egen bild, men de är långa, gula och när man skär i dem sprider sig en mild doft av ananas i rummet!

Kokade självklart lite sås, den här gången med toner av säsongskryddorna kanel och kryddpeppar.

Mmmmmm…


 


Jag har också varit på grannflickans 18-årskalas. Ni vet, den grannen med den goda maten, som lovade att hon skulle laga MYCKET mat till dotterns födelsedag.


Hon ljög inte.


Däremot borde jag verkligen veta bättre än att komma i tid till ett afrikanskt kalas!

Nu hamnade jag i köket, med de som var där och förberedde och självklart fick jag både passa på att nosa, dofta och såklart hjälpa till lite.

Redan efter en och en halv timme! var det dags att plocka åt sig av all den underbara, doftande, mustiga maten.


 

Allt fick jag inte med på bild, men det var såå gott, jag lovar. Allt ätes med hjälp av högra handen och det syrliga brödet.

Jag fick beröm för att jag klarade det så pass bra   


Och här är själva festföremålet, ni kanske fattar varför jag säger åt mina söner att blunda när de går i vår trapp?


   



                        Pussen då    !



Snart linkar denna gamla uschliga tanten iväg till lektion två på Artrosskolan, där är jag säkert yngst i klassen och förmodligen bäst också…..






 
 
Fatou

Fatou

2 december 2013 14:53

Härligt blandat med sorgligt blandat med gott blandat med hoppfullt. Storkram!

http://fatou.se

Li-Lo

2 december 2013 20:00

Som livet ju tack och lov är för det mesta :)

Kramkram

 
Hanna

Hanna

2 december 2013 23:19

Uuuh, välja vin efter ettiketen slutar allt för ofta dåligt! Bättre att lära sig några druvor eventuellt några tillverkar du gillar och sedan välja vin utifrån det!

Förstår att dina söner skall blunda, haha.

Kramar

http://tankarofhanna.wordpress.com

Li-Lo

3 december 2013 10:03

Haha, jaa men jag har fått haft lite kul med att reta dem bägge :)

Hon är faktiskt ännu sötare i verkligheten...

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

3 december 2013 10:24

Skönt att det lättar, och skönt med såna underbara vänner.

Härlig mat! Jag har aldrig fått beröm för hur jag äter, motsatsen, däremot... ;-)

Vilken fin, röd rosmarin! :-D

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

3 december 2013 11:01

Finfina tjejer är det, jag blir glad bara jag tänker på dem :)

Jag brukar faktiskt också grisa ner mig en hel del, men nu ansträngde jag mig extra, tittade mycket på hur de gjorde..
Snyggaste rosmarinen nånsin kan jag tro?

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

3 december 2013 10:25

sv: Jodå, priset var utvalt precis för dig :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

3 december 2013 10:57

Gull-Ama!!!

 
Hörni

Hörni

3 december 2013 10:58

Härligt med kalas, och skönt att du njuter av livet trots allt. Kram

http://horni.blogg.se

Li-Lo

3 december 2013 11:03

Kalas är kalastrevligt :)

Det är ju dalar och toppar, en av de bra sakerna med att blogga, är att man kan skriva av sej båda delarna!

Kramkram

 
Ingen bild

Ruth i Virginia

3 december 2013 14:19

Berg-å-dalbana det är vad livet är. Man susar uppåt och så -YAP- befinner man sej på lägsta punkten, men det går uppåt igen.

Unga vänner är det bästa som finns. En klasskompis till min son, ringer så där var eller varannan månad och säjer; "Hey, sweetheart, let´s go to lunch this week." Var också inbjuden till Thanksgiving middag till honom och hans fru.

Din granne är hur tjusig som helst! Roligt att få vara med på ett lite´ annorlunda party!!!

Li-Lo

3 december 2013 15:58

Det är tur, att det är så det är.
Segt kan det vara i uppförsbackarna, men det gäller att njuta när man är på topp :)

Jag tror att man själv mår väldigt bra av att ha vänner och bekanta i alla åldrar.

Söt är hon och har ett väldigt fint sätt också, precis som sin mamma

 
Moma

Moma

3 december 2013 19:12

Härligt när barnen har fina vänner som bryr sig! Åh, där är det snygga födelsedagsbarnet och den goda maten som jag missade, typiskt :-( Men nog ser det ut att vara i den gamla mjölkbutiken, det är en fin lokal tycker jag.

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

4 december 2013 08:36

Jaa, fina tjejer är det!
Visst är det den lokalen och visst missade du massor av god mat och härliga människor.
De hälsar så jättemycket och tack för presenten

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards