kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 24 januari 2014

Det går

Av Li-Lo - 24 januari 2014 19:21

En liten dag i sänder, vänjer jag mig.


Jag kan inte sluta förvånas, över vilka fantastiska människor jag har omkring mig. (självklart är ni, fina bloggvänner med i den gruppen, ni trodde väl inte annat?)


Varma, goda. förstående och empatiska mästerverk, helt enkelt!


Till och med min husläkare, som förstår att jag just nu, minst av allt är lämpad att sitta och lyssna på diverse utskällningar. En och en halv vecka, har han gett mig tid att slicka mina sår och låta sorgen sjunka.


Jag har tagit mig en vilovecka, träffat få människor, men de jag har träffat, har varit bra för mig, på alla sätt.

Långa telefonsamtal, med bästa manvännen och med andra kloka, fina personer.


Slöande i TV-soffan och i sängen med en bok, långsam matlagning och några promenader.

Idag unnade jag mig en halvtimmes massage, stenhårda nypor hade den lilla damen, herreminje så skönt det var att lösa upp allt det som, som vanligt satt sig i högra axeln.


Sen kom sonen och visade mig video nummer två som släppts idag, skulle jag stelna till kan jag ju kräma på med den och låtsas att jag är med dessa gulliga barn och dansar:


http://www.youtube.com/watch?v=_FqDx4ypGyE


Fatta att han har fått filma en musikvideo till några som har över TRE MILJONER följare på Youtube!!!! 


Adam, som han gjort denna åt, kanske inte rikigt har så många, ännu...


http://www.youtube.com/watch?v=Oxxw8_xAj3M


Men det bästa av allt idag, det är att Bortbo-sonens kompis hade träffat (hmm, vad ska jag kalla honom nu?...) Stor-sonen idag, han hade sagt som det var. "Morsan kastade ut mig, det var mitt eget fel och jag är inte förbannad på henne"


Phuuu......


Det var härligt att höra och säkert avsett att föras vidare också?



Trevlig Helg och          


                                   Pussen då   !

 
 
Ingen bild

Susanne

24 januari 2014 21:06

Så där ja!
Stor-sonen är ju inte född bakom en byrå!
Balsam för ett blödande modershjärta .... En Trevlig Helg tebax!

Li-Lo

24 januari 2014 22:00

:)

 
Fatou

Fatou

24 januari 2014 21:27

Läser ditt inlägg ömsom med ömhet, kärlek, ledsen för din skull och sedan lite mer kärlek som avslutades med en klump i halsen av... smärta... <3 <3 <3

http://fatou.se

Li-Lo

24 januari 2014 22:03

Du är en sådan underbart empatisk härlig och varm vän Fatou, kramkram och

 
Ingen bild

Ruth i Virginia

25 januari 2014 03:04

Förstår (nästan) ingenting, men jag hoppas
att du mår bättre än i början av kommentaren.
Kan inte få ljudet på vad än är på gång.
Går tillbaka till TVn och hockeymatchen.
Trevlig veckända.

Li-Lo

25 januari 2014 10:29

Nej, det är klart att det är lite luddigt om man inte läst min blogg länge, sorry!

Konstigt, inte ljud varken på länk eller film?
Fast det gör ju inget, jag lägger ju upp filmerna för att visa hur duktig min son är på att filma :)

Trevlig helg!

 
Ama de casa

Ama de casa

25 januari 2014 10:13

Kommer in här, håller om och ger en BAMSEKRAM.

Skönt att Stor-sonen har en viss självinsikt mitt i alltihop...

Bortbo-sonen går det ju verkligen bra för nu - snacka om att får fina uppdrag! Härligt :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

25 januari 2014 10:27

Jag låter bamsekramen värma mig och få lite fler spänningar att släppa..

Självinsikt är precis vad han behöver MASSOR av och varje litet steg på vägen är toppen.

Jupp, Bortbo-sonen har verkligen tagit stora kliv, det är fint att se honom så glad och han har samtidigt varit väldigt bra och klok att ventilera med de senaste dagarna.

Kramkramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

25 januari 2014 12:06

sv: Det VAR fredag i min blogg igår, fast längst, längst ned i första inlägget för dagen. Du hade nog bara inte tillräckligt stor bildskärm ;-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

25 januari 2014 13:37

Okej förlåt, ska verkligen vara noggrannare i fortsättningen :)


 
Tess

Tess

25 januari 2014 17:50

Hihi så söta barn :)
Har du sett Max-klippet? Det kanske är gammalt , men det är nytt för mig och jag visste inte vad jag skulle ta vägen när jag såg det första gången , skratta eller gråta ? :'D

http://tessvonolsson.blogg.se

Li-Lo

25 januari 2014 19:14

Jaa, visst är de :)

Maxklippet???

Nää, det tror jag inte..

Tack för titt och kommentar!

 
Hanna

Hanna

29 januari 2014 01:55

Det är bra att det går i rätt riktning, men husläkaren, låter som du varit lite sjuk?

Din son är verkligen begåvad måste jag säga! Roligt för honom!

Kramar

http://tankarofhanna.wordpress.com

Li-Lo

29 januari 2014 10:04

Sjuk och sjuk, jaa, det finns nog de som skulle kalla det pjosk att stanna hemma när man är så ledsen och besviken att det känns som om hela ens inre är ett svart glödande hål...

Men som tur är inte min husläkare eller för den delen inte jag själv heller, vissa saker är viktigare än jobb!

Hoppas du har en härlig resa och kul att du gillar vad han gör, jag är själv stoltare än stolt!

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

31 januari 2014 10:39

Vill bara tala om att det är fredag i min blogg idag igen - så du inte missar att helgen är här :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

31 januari 2014 16:51

Åh! tack snälla, då är det säkert fredag här också :)

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards