kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 28 september 2015

Jobb, jobb, jobb

Av Li-Lo - 28 september 2015 13:55



Har helgen bestått av.

Som vanligt får vi avstå från en ledig helg, för att kunna planera, gå igenom olika saker som berör oss alla. Vi kan aldrig göra det en vardag, våra personalmöten sker alltid i två grupper. Fika tillsammans är inget vi kan göra heller.

Så det är faktiskt nödvändigt, att vi tar den här helgen en gång per år. Både arbetsmässigt och faktiskt för att vår grupp ska fungera tillsammans.


Detta år for vi till Lidingö, Lovik.


Vackert beläget ställe, med mycket grönt.

 


Helt okej rum, vi fick sjöutsikt allihop. Solen låg på vilket gjorde att jag och ett par andra ville släppa in frisk luft. Då kom det inte bara in luft utan även flugor, i mitt rum ett tiotal, men i chefens ett hundratal! Hon bytte rum.


Vi började som sig bör, med fika. I fikarummet fanns en stol som jag verkligen tyckte passade mig.


 

Vi jobbade på bra hela dagen, en stund på eftermiddagen fick vi tid att promenera eller vad man ville göra för att sätta fart på livsandarna och för att få igång blodcirkulationen.

Det här gjorde jag:

     


Två gånger doppade jag mig och sen kan jag tala om att blodet for ystert omkring i min lilla runda lekamen, vilken lycka!


Någon timme arbete till efter det, sen lite ledigt innan middagen. Många samlades i ett litet rum, men jag och en annan satte oss på bryggan, drack lite vin, babblade och tittade på de märkliga moln de bjöd på där.


 

Vi åt en god tre rätters middag, men inte fotograferade jag en endaste liten smula av den inte! Nänä, jag ÅT den! och när jag inte hade truten full av mat, jaaa då pratade eller skrattade jag.


Partysugen var jag inte, så jag låg i sängen före 22.00, så dags hade flugorna somnat och jag sussade relativt gott i mitt lilla rum.

Det var väl inte den flottaste hotellfrukost jag ätit, men de hade otroligt gott bröd på det stället, allt hembakt, mustigt och smakrikt.


Jag hann med en liten, liten prommis innan vi skulle jobba ett par timmar till.

Jag gillar verkligen mörka blommor, min mörklila clematis hemma på balkongen och de här jag hittade där, mörkvinröda vad det nu är för sort (vet du Ama?)


 

Såna skulle jag gärna se till att det kryper upp ur mina krukor nästa år.


En bra helg i stort, trevligt att få vara med kollegorna. Vi hann med allt det arbete vi var där för att göra.

Stället var inte det bästa. Det fanns inga ”sällskapsytor” förutom matsalen. Maten var god, men inte mer.


Flugor har som bekant vingar.

De hittade med andra ord även till matsalen och just när det är frukost- och lunchbuffé är det inte så mysigt och följaktligen blev flera kollegor lite helt enkelt: Rutten i prutten, som vi brukade säga förr!

Inte riktigt sjuka, men nästintill och det är ju inte riktigt meningen, det var för många som kände av det, för att man skulle tro att det var en slump, tyvärr.


Nu är det måndag, ingen behövde stanna hemma, vi får glatt gneta på en vecka till utan vilodag, det är verkligen den stora nackdelen med det här arrangemanget.


Men jag kom just på att jag faktiskt har kvar min kompensationsdag för att Nationaldagen inföll på en helgdag, så den tänker jag ta ut på fredag och på så sätt få en tredagarshelg!

Så mig är det inte synd om. Alls!


                         Pussen då   !




 
 
Ama de casa

Ama de casa

28 september 2015 18:30

Ja, du hittade verkligen en vacker lavendel där! :-)

Trevlig sammankomst lät det som, trots jobb och oledig helg. Och sen fick du ju BADA!!! Det måste ha uppvägt allt! :-)

Sen måste jag bara garva här. Rutten i prutten? HAHAHA!!! Ja, jag garvar inte åt dom drabbade, men jag har aldrig hört uttrycket förut och jag tycker det är bland det bästa jag hört om just detta... dilemma. :-D

Stolen tog du väl med dig? ;-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

29 september 2015 09:51

Tror just den lavendeln heter höstanemon, alltså underarten, men är inte säker.
Jaa tänk, årets sista dopp 26 september, inte illa :)
Aah det var fler som inte hört det uttrycket, men visst är det talande och inte så osmakligt heller, diarré, det ordet tycker jag är...Äckligt!

Scccchhhhh, säg inget om det där med stolen!!

Kram, min trogna läsare

 
Ama de casa

Ama de casa

28 september 2015 18:32

sv: Jag tror nog att man kan använda vanliga kokta rödbetor till herr Lindström. Men faktiskt så gick mycket av "inlagda-smaken" bort när dom blev kokta så det var inte nån direkt smak av det. Fast jag gillar ju å andra sidan inlagda rödbetor så det är ju lätt för mig att säga :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

29 september 2015 09:48

Eller så kan man helt enkelt skippa allt vad rödbetor heter och göra pannbiff i stället ;)!

 
Ama de casa

Ama de casa

7 oktober 2015 09:09

Jag måste bara berätta att jag har fått en chili uppkallad efter mig:

https://amacasa.wordpress.com/2015/10/05/hot-ama/

Det du! Stolt som en tupp (höna?) :-)

(Att jag sen kom med namnförslaget själv, det behöver jag ju inte berätta... ;-) )

Kram på dig!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

15 oktober 2015 08:26

Men ååh, det har jag ju sett, fast jag måste tillstå att jag är djupt oroad över att ni lämnar dessa unga små chilibabies ensamma när ni ger er sta på resa, lite oansvarigt på min ära :)

 
Ama de casa

Ama de casa

14 oktober 2015 17:07

Hoppas (!) du mår bra, finaste du!

Kram!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

15 oktober 2015 08:28

Fina Ama, jag mår prima, bara lite slö med att läsa bloggar, än slöare att kommentera, för att inte tala om hur inkompetent jag är när det gäller att uppdatera min egen.
Fortsatt trevlig födelsedagsmånad

 
Ama de casa

Ama de casa

28 november 2015 08:58

Nu har det faktiskt gått två månader... Kom igen! :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

28 november 2015 11:20

Sorry fina Ama, varken läser eller skriver just nu.
Men mår bra och har det prima, vilket jag önskar dig också, pusspuss

 
Ama de casa

Ama de casa

29 november 2015 09:04

Lite synd - älskar din blogg och dina kommentarer! Men att du mår bra och har det prima är ju det som är huvudsaken.
Puss!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

2 december 2015 19:06

Finaste Ama

 
Ama de casa

Ama de casa

24 december 2015 09:03

Hoppas du får en superfin julafton idag! :-)

Kram och God Jul!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

27 december 2015 10:57

Finaste Ama, tänk att du minns mig :)

Julen är över, jag har haft det jättebra och hoppas verkligen du också haft det!

Många varma kramar!

 
Ama de casa

Ama de casa

31 december 2015 10:13

Klart jag minns! Är inne här och hoppas så gott som dagligen... :-)

Kram och Gott Nytt År!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

12 februari 2016 08:25

Meeen titta, den här fina hälsningen har jag totalt missat :(

Det känns helt okej än så länge i alla fall!

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

11 februari 2016 17:19

Och här hade jag hoppats på ett nytt inlägg nu, men inte då...
Puss på dig!
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

12 februari 2016 08:24

Pusspuss, du ser, här händer ingenting, alls..

Fortsätt krya för allt du är värd!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards