kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Å så var det snart slut säger dom som vet sånt,

Av Li-Lo - 11 maj 2011 14:29


på sommarvädret alltså.


Så här ska det bli till helgen, enligt den norska hemsidan jag brukar konsultera för att få koll på sådant.


    



Sicken jäkla tur att jag inte har burit ut mina chili- och tomatbebisar ännu.

Nyss fick jag löfte om att få en korianderplanta av en av tjejerna som städar här, det har jag inte testat att krukodla förut.

Det kan ju bero på att jag verkligen inte tyckt om smaken alls förut, men Momas recept på Green seasoning fick mej att vilja ge denna krydda en chans till.


Nu är jag fast, tungt beroende efter bara en enda gång!

Tur att det går att få tag på fin och billig nu när vår torghandel äntligen öppnat igen. Där kan jag få en superfräsch knippa för 15-20 spänn!


För övrigt känner jag att (precis som alla andra år) det verkligen inte behövs en endaste liten kruka eller planta till.

Vet man ju hur det blir med det, ni minns väl förra sommaren med alla bittra tomater som svämmade över! Men fina var dom, och hej! va stolt Make var när han kunde dela ut till vänner och familj   

    

Pussen då   !


 
 
Renee

Renee

11 maj 2011 20:12

Det där var väl ingen bra vädersida att hämta helgvädret på.

http://reneemari.blogg.se

Li-Lo

11 maj 2011 20:46

Nä, det har du rätt i, ska ta en annan nästa gång : )

 
habanero

habanero

11 maj 2011 21:48

Norrmän,vad vet de??? :(
Lite avis på dina fina plantor...jag brukar ta livet av de flesta :/
kram

http://www.habanero.bloggplatsen.se

Li-Lo

12 maj 2011 09:28

du har rätt, Norrmän...Bah! I år vet jag inte hur våra bittertomater blir, de har så lätt att få spinn... : (

 
Ingen bild

Mikaela

11 maj 2011 22:42

Visste du att koriander ger evigt liv, iaf enl gammal kinesisk folktro. Vet inte om evig ungdom ingår : )
Ser dessvärre ut som att jag inte kan smita ifrån städningen i helgen, ingen sol att skylla på men naturen blir nog glad.

Li-Lo

12 maj 2011 09:25

Det gör ju inte så mycket då, om man slösar en helg på städning om man i alla fall får evigt liv! : )
Kram

 
Ama de casa

Ama de casa

12 maj 2011 10:21

Hoppas dom har fel! Eller, såklart dom har - det är ju norrmän!
Koriander är jättegott! Jag brukade köpa olika örter i kruka på ICA och pilla ner i större krukor ute. Dom växte jättebra och gav smak till maten hela sommaren. Fina är dom också. Här funkar det inte - missar man att vattna en endaste dag så stendör dom...
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

12 maj 2011 10:54

Så gör jag också. FAST dom som vet alltid säger att man inte KAN göra så, dom kanske är Norrmän de med?

 
Ama de casa

Ama de casa

12 maj 2011 20:44

Ja. Så kan man inte göra. Fast det läste jag först när det var för sent. Stod stora, fina kryddväxter ute i krukorna. Jag visade givetvis aldrig örterna den artikeln.
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

12 maj 2011 20:55

Mina får inte heller läsa sånt, de kan ju bli lessna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards