kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 19 maj 2011

Saknar jag humor?

Av Li-Lo - 19 maj 2011 12:35


Varför brast jag inte ut i gapskratt när jag gick på Västerlånggatan i morse ?

Kan det vara så att jag har blivit för gammal?

Är jag en torrboll?

Lite pryd och finkänslig?


Eller?


Kan det vara så att allt faktiskt inte automatiskt blir roligt,

 

bara för att det man formar det som en snopp?

                              



Ler du?


Bredvid min arbetsplats kan man köpa dessa.

 


Jaha?

När är det lämpligt och roligt att äta dessa makaroner?

Jag har svårt att se en romantisk middag, där jag sitter mittemot min själs älskade och njutningsfullt krossar dem mellan mina yppiga röda läppar.


Årsmötet i Bagis Manshatarförening, ja där kanske. Men där är jag ju inte med lem medlem   


Det här däremot tycker jag det här är vädligt lustigt   



                                  


Pussen då   !




 
 
Diana

Diana

19 maj 2011 15:56

Allt kan bli roligt om man är på rätt humör (gärna övertrött). Som att se en gammal dam stå med en gigantisk rättika i handen... ja, det räcker för att göra min dag. :)

http://www.decdia.blogg.se

Li-Lo

19 maj 2011 16:16

Rättikor kan bli kul, det stämmer nog : )

 
Ama de casa

Ama de casa

19 maj 2011 18:03

Jag tycker att det är kul när man ser namn på affärer som blir lite snuskigt på svensna, som KUKA eller Anali.
Det kan jag skratta åt. Även åt dom billiga vårkukarna :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

19 maj 2011 18:55

Sånt skrattar jag också åt, när jag var i Amsterdam med min son tog han foton på KEUKEN affär, det tyckte han var jättekul, fast jag förklarade att det betyder kök och inget annat!

 
habanero

habanero

19 maj 2011 21:17

Vårkukar låter piggt och fräscht :D
Blev nyfiken på Bagis Manshatarförening...

http://www.habanero.bloggplatsen.se

Li-Lo

19 maj 2011 21:37

Ja dom skulle man kunnat slå till på om man sett det i tid!
Alltså, jag är inte säker på om den finns, men om...

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards