kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

Gnäll och klag på sånt jag inte gillar

Av Li-Lo - 9 augusti 2011 09:47

I jobbet:


De som SVÄLJER högt och ljudligt rakt i örat på mig, speciellt dryck.

Samtal som börjar med ett ettrigt: Jaha... De har alltid en misstänkt doft av trubbel.

De som ropar på hundar, barn, kollegor och äkta hälfter rakt i mitt öra.


Hemma:


Att skvalljuden från badrummet, på något märkligt sätt passerar sovrummet, fast det är ett kök emellan.

Att lägenheten är full av saker som egentligen ska vara någon annanstans. Vi är lika bra alla tre på att ställa/lägga/strössla ut pryttlar överallt i väntan på att de ska till källaren/soprummet/förvaringsutrymmen/Gambia!

Vi vänjer oss vid dem jättesnabbt och ser dem liksom inte efter ett tag.

Sen kommer det någon och besöker oss, DÅ ser jag plötsligt till exempel en TV som står mitt på golvet   !

Damen(?) snett ovanför som skakar sina lammskinn, sängkläder och vad som helst FAST hon ser från sin franska balkong att vi sitter där   !


Allmänt:

 

De som spottar ute på asfalt, betong och plattor. Än mer de som spottar på tunnelbaneperronger   Det är äckligt! (OM man MÅSTE göra sig av med saker ur munnen ute, kan man väl göra det i gräs eller jord där det sjunker ner?)

Ouppfostrade små fjanthundar.

OCH SÅ FÖRSTÅS....

RACERCYKLISTERNA I BLANKA TAJTA KLÄDER SOM INTE TAR HÄNSYN TILL NÅGON ELLER NÅGOT  ! (armeringsjärn i stilettmodell att köra in mellan ekrarna önskar jag mig i julklapp)

Men annars är jag glad och gullig nästan alltid faktiskt!



  Pussen då   !










 
 
Gun

Gun

9 augusti 2011 14:20

Hahaha, alla har väl såna små värdsligheter att reta sig på. Obetydliga saker, men ack så irriterande. Cyklister som inte ser sig för däremot, de är ju livsfarliga!

http://horni.blogg.se

Li-Lo

10 augusti 2011 08:58

Precis, det finns saker man inte gillar och så finns de, cyklisterna!

 
Ama de casa

Ama de casa

9 augusti 2011 16:56

Många i-landsproblem där på en och samma gång, liksom :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

10 augusti 2011 08:57

Jajamen, nångång ska det ut!

 
Anna

Anna

9 augusti 2011 19:02

Kan bara instämma i det mesta av ditt gnäll. Fast jag ser det inte som gnäll utan snarare som konstaterade faktum..

Cyklister . so ever - är livsfarliga och tappar nog all typ av hänsyn så fort de sätter fötterna på pedelarna..
Och ouppfostrade hundar är bland det värsta som finns oavsett storlek.. Tyvärr verkar det som att "små" äckelhundar dock kommer undan med det.. En schäfer, Rottweiller eller dylik storlekshund hade blivit hämtad av polisen och avlivad..

Kramen.

http://annalandin.bloggplatsen.se

Li-Lo

10 augusti 2011 08:56

De som har stora hundar brukar, för de mesta, i alla fall ha vett att fatta att inte alla gillar hundar.
Tack för awarden, kram

 
Moma

Moma

11 augusti 2011 09:25

Gnällspik! Hahahahoohoo... Jag bara retas, jag håller så klart med! När kommer du och äter lite suppe med mig då?
Lööv

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

11 augusti 2011 09:41

Ibland är det skönt att vara en gnällspik och få ur sig....
Vi hörs angående supperiet?

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards