kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Olika saker

Av Li-Lo - 30 augusti 2011 13:26

 Den första är:


Jag vill ha kommentarer!


det är faktiskt jätteviktigt för lusten att blogga...jag vill ha dem i bloggen, helst. Tack, tack!


Och sen till något helt annat.



Att tro på olika saker är helt okej för mig.

Själv är jag inte speciellt ”andlig” eller intresserad av vem som eventuellt gjort den här världen eller vad som händer när jag inte får vara kvar här längre. Känner mig helt säker på att det löser sig!


Jag tror på såna saker som att vara snäll, visa respekt för olikheter och att använda sunt förnuft.


Så det är klart att jag blev jätteglad när jag hittade det här i min e-post. Härligt med andra som vill vara snälla. Och tur att jag inte är fördömande mot dem som har en tro, för då hade jag ju inte kunnat acceptera detta erbjudande om pengar:


    



Tänk att det finns så många snälla medmänniskor och att de tar sig tid att leta upp min e-post adress är nästan som ett mirakel, fast jag inte ens tror på såna!


Kära Make, han tror och är aktiv i sin tro. I början hade jag svårt att ens riktigt fatta det och kände mig lite orolig att han skulle försöka pådyvla mig sin religion. Det har inte blivit så, vi respekterar varandra och det påverkar inte vardagen nämnvärt.

Eller jo, ja nu när det varit Ramadan är det ganska så tråkigt att inte äta tillsammans förstås.


Men nu är det slut och vi ska fira hos hans familj. Fatta vilken tur jag har, jag får fira dubbelt upp av högtider med massa god mat och trevlig samvaro!


Jag kan känna mig lite dum ibland när de ber tillsammans, vet inte riktigt vad jag ska ägna mig åt, att bläddra i en tidning eller ringa en kompis känns lite oartigt.


Visst märker jag i bekantskapskretsen att det finns de som tycker det är såå konstigt att Make inte dricker alkohol, och att det skulle göra vårt liv tillsammans tråkigt. Då skulle de bara veta hur jäkla trist jag hade det med barnens far, som verkligen var en hejare på att dricka.


Att jag dragit ner på mitt drickande de senaste åren tycks för somliga vara lite skrämmande och de är snabba på att koppla ihop det med mitt äktenskap. Sanningen är snarare den att jag helt enkelt inte vill längre. Eftersom även små mängder alkohol får mig att vakna efter ett par timmars sömn och sen få mig att ha ont i huvudet och ofta även må illa, känner jag att jag inte vill slösa bort fler dagar i livet på att vara bakrusig!


Så där ja, nu har jag fått lite utlopp för den eviga skrivklådan även idag!


                                Pussen då    !




 
 
Jeanette

Jeanette

30 augusti 2011 13:46

Ska försöka bättra mig och slänga in en kommentar då och då,jag gillar ju din blogg jättemycket :)!
Och så vill jag passa på att säga: Vad skönt att vi är fler som kommit på alkoholens "dåliga" egenskaper.........jag får nämligen lika-samma som du och jag väljer mina få tillfällen när jag dricker nu för tiden. Ett glas vin till en god middag är GOTT, men mer får mig att må PYTON!!
Kram på dig!

http://www.lejonmamman.bloggplatsen.se

Li-Lo

30 augusti 2011 14:12

Tack, trevligt med lydiga och artiga läsare : )

Nä, att sitta och hänga på en pub eller hemma med alkohol varenda helg intresserar mej föga. Trivs bättre med att helt enkelt vara mig själv!
Ha det gott, kram

 
Ama de casa

Ama de casa

30 augusti 2011 14:28

Okey då. För en gångs skull ska jag lämna en kommentar då...
Fast nu vet jag inte vad jag ska skriva.
;-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

30 augusti 2011 14:52

Borde ha gjort en fotnot om att du inte ingick i de jag tjatar på om det..
Är det nåt du är jättebäst på så är det ju att kommentera, outstanding!
samt wettex förstås : )

 
Piedra

Piedra

30 augusti 2011 16:04

Jag dricker inte heller alkohol, fast inte av religiösa skäl, utan helt enkelt för att min kropp inte tål del. Dricker jag alkohol så kräks jag. Så enkelt är det. Men för somliga så svårt att förstå att inte jag också älskar alkohol över allting annat.

http://piedra.bloggplatsen.se

Li-Lo

31 augusti 2011 07:43

Jag mår också illa, det verkar som om en del personer utvecklar det illamåendet med stigande ålder, har jag förstått.
Och provocerande är det att avstå, nästan mer än olika trosinriktningar för en del!

 
Ama de casa

Ama de casa

30 augusti 2011 18:37

Weeehooo! Utnämnd till världsbäst i kommentarer och wettex - det kan jag leva på läääänge!
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

31 augusti 2011 07:41

Kan bli medalj så småningom...vet bara inte hur jag ska få in den i datorn, fnular på det ; )

 
Gun

Gun

30 augusti 2011 19:27

Klart man vill ha kommentarer, det är en stor del av det roliga med att blogga.
Skönt att kunna leva tillsammans och acceptera varandras tro eller icketro. I vår familj har en av oss en gudstro, och det är inga som helst problem med det heller.
Förstår dig angående drickandet, jag vill inte heller vara bakfull, men något glas vin eller öl ibland är gott och går bra. Fattar inte varför det är så provocerande med folk som inte dricker alkohol.

http://horni.blogg.se

Li-Lo

31 augusti 2011 07:40

Precis, man vill veta att det berör på något sätt!
Vi som på rent trots sitter och är nyktra får nog leva med att vårt märkliga beteende blir ifrågasatt...
Kram

 
Ingen bild

Mikaela

30 augusti 2011 21:58

Kära Liselotte,
Visst är det dåligt av oss att inte ge dig kred för alla kloka tankar, finurliga funderingar och kluriga krumelurer du underhåller oss med. Men ofta är jag så tom i huvudet, eller tom är fel ord, snarare är det så mycket som snurrar och surrar att det är svårt att formulera det i skrift. Men jag läser och gillar! Och när du piskar på mitt samvete så sticker jag upp huvudet och säger: me like, meeera, vill ha meera.

Tervlig Eid

Li-Lo

31 augusti 2011 07:38

En liten tumme upp eller skriftlig applåd är mer än väl!
Snurrar gör det hos mig med, det är det jag försöker få ur mig!
Den var bra, "Eiden"...

 
Ama de casa

Ama de casa

30 augusti 2011 22:34

Ok. Här kommer en kommentar till. Jag lovar att inte snåla mera. Med kommentarer alltså
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

31 augusti 2011 07:36

Så himla bäst du är på det!

 
Ama de casa

Ama de casa

30 augusti 2011 22:35

PS: Var är min fotnot?
:-D

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

31 augusti 2011 07:35

har inte hittat fotnötterfunktionen än, men så snart det är gjort så... : )

 
Moma

Moma

31 augusti 2011 16:28

Hej hopp fina du! Visst är det trist att man ska behöva ursäkta att man inte dricker/eller dricker lite, men det ligger i vår kultur här i brännvinsbältet att kunna supa till (något jag för övrigt blivit lite bättre på under senare år :-)Fast du kan andas ut, jag ligger nog fortfarande en bit under normalkonsumtionen av alkohol :-)
Kraam

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

31 augusti 2011 19:38

Ja, visst är det en kulturell sak och svårt att värja sig mot, men jag gör mitt bästa och har inga som helst problem med andras drickande - inte ens ditt : )
Kramkram

 
Ingen bild

Mikaela

31 augusti 2011 19:28

Li-Lo/Ama
Du får väl kolla med den där podiatrikern ; )

Li-Lo

31 augusti 2011 19:49

detta ska noga kollas!

 
habanero

habanero

1 september 2011 20:35

Folk har ofta så himla mycket synpunkter på andras sätt att leva och vara, tycker det är otroligt tröttsamt.:(
Live and let live, säger jag!
Kramelikram

http://www.habanero.bloggplatsen.se

Li-Lo

1 september 2011 20:54

Det är verkligen tröttsamt! Men tur är ju att jag har möjligheten att välja bort dem som har det,

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards