kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 14 juni 2012

Glädje, gulligt och en spark!

Av Li-Lo - 14 juni 2012 11:08


Är fortfarande glad och lite förvånat omtumlad över att det faktiskt är klart nu.

Jag vill dock inte påstå att vi firade så det tjongade om det igår.


Min svåger fyllde år

 

 så jag hade redan bestämt att åka dit direkt efter jobbet, medan Kära Make tyckte det var bättre att stanna hemma och titta på fotboll.

Men på lördag ska vi på fest, så vi kan ju liksom vara lite extra glada på den i stället!?


Gårdagens absolut roligaste var denne lille gosse

 

(2 ½ år), han är inte bara underbart charmig och vänlig till sitt sätt. Han stod också för ett av de näpnaste missförstånd jag hört på länge.


Hans ena moster (jag är alltså gammelmoster till honom) heter Tove.  Detta har han uppfattat som att hon heter Vovve!


Men stora killar pratar ju inte bebisspråk, så han kallar henne helt enkelt - HUND!   


Min Mambo-son hade skolavslutning i sin klass igår. Gissa om han bar hem presenter från barnen?

Gissa också om jag har fina blommor i köket och en kyl fylld av den ena goda mörka chokladen efter den andra, sån himla otur att han inte gillar mörk choklad, vojvojvoj, vem ska äta upp den nu då?


Idag 11.00 har då maken träffa företaget som verkar intresserade av att anställa honom.  Den här gången kom jag som tur är ihåg att ge honom en spark därbak, så det kommer så klart att gå galant, detta!

(borde jag spottat på honom också?) Jag väntar, väntar och väntar på att han ska ringa och tala om hur det gått....


Själv ska jag till sjöss med kollegorna, vi ska fara ända till Fjäderholmarna för att äta middag tillsammans efter jobbet som en ”trivselåtgärd”.


Sen tar jag lite ledigt i morron, har faktiskt sett till att det inte blivit fler än fyra arbetsdagar per vecka ända sen den förra tills den 6 juli då min riktiga, långa semester börjar. Avskolning liksom!


                                     Pussen då   !




 
 
Hanna

Hanna

14 juni 2012 12:49

Vad mysigt litet missförstånd! Måste ha varit roligt när han kallade henne hund och ingen förstod vad han menade!
Skönt att bara jobba fyra dagar i veckan! I norge så är ju en vanlig arbetsmånad arton dagar, eftersom varannan vecka är fyra dagar! Så jag får känna på det här med korta arbetsveckor också!
Kramkram

http://hannastankar.bloggplatsen.seh

Li-Lo

14 juni 2012 13:06

VA????
De där jäkla norrmännen, inte nog med att de är rikare än oss, de är ju latare också : )
Hahaha...

Joo, det var gulligt och han verkligen är såå säker på att det är Hund hon heter..

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

14 juni 2012 17:22

Då hoppas jag, och håller tummarna HÅRT för att jobbet är iland nu då! Hoppas, hoppas...

Haha! Vilken underbar tolkning av namnet Tove :-D

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

14 juni 2012 23:55

Jag tror minsann jag är gift med en man som fått jobb i en städfirma, men ändå verkar han inte så himla sugen på att praktisera lite extra hemma??? Konstigt!

Jaa, det är nästan så tokgulligt att man smäller av!

 
Gun

Gun

14 juni 2012 22:05

Hahahaha, en sån söt liten kille. Faster Hund, det var ett trevligt namn. :)

Hoppas det gick bra för mannen idag!

http://horni.blogg.se

Li-Lo

14 juni 2012 23:51

Eller hur?
Som han lös upp när de kom och så självklart kallar henne Hund!

Han har fått jobb, men vi är lite osäkra på om det är timme eller fast han fick inga papper, men det löser sig!

 
Moma

Moma

16 juni 2012 10:37

Tjohoo, har han fått jobb nu?! ÄNTLIGEN, det om något är värt att fira!
Kram

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

16 juni 2012 15:13

Ja, han ska jobba på en städfirma.. I alla fall så länge de har rätt till att få stöd från arbetsförmedlingen för honom, men som det är finns det ju större chanser att få ett annat när man har ett!

Kram

 
Ingen bild

pethra

16 juni 2012 17:26

Tjhoo vad kul,GRATTIS till makes jobb :)

Li-Lo

18 juni 2012 09:57

Tack!
Jaaa, det var många bra saker på en gång som hände :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards