kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 20 september 2012

Det är lite nu!

Av Li-Lo - 20 september 2012 14:48


Alltså lite av varje.

Både i tillvaron och i min lilla skalle snurrar en massa små saker.


En del av det lilla är egentligen ganska stort.


Min Mambo-son, kommer snart inte att vara det längre.

Redan 1:a oktober kommer han att ta sina datorer, sin skosamling och en säng, för at flytta in i en liten, liten etta!

Det känns förstås jätteskönt, både att ”bli av med honom”, men ännu mer att han tar ännu ett stort steg i sitt liv.


Andra saker som snurrar är det faktum att häromdagen firade De Gamle    att de varit gifta i 63 år!  Det är fanimej inte kattskit det!


En sak som är himla kul, är att det fungerar så bra för Maken på jobbet han har.

Den som tycker att han är den bästa lokalvårdare de haft, har ringt till hans chef, inte bara en utan två gånger.

Första gången för att berömma honom, och andra gången för att tala om att om de inte lät honom fortsätta där (han är ju inhoppare när någon är borta) så skulle de minsann säga upp avtalet!


Igår var han på sitt första personalmöte och möttes av en man som sa ”Jaha är det du som är P och som tänker ta över mitt arbete?”

Maken trodde förstås att det var den som städade normalt på stället, men det visade sig vara ägaren till företaget!

Han hade varit väldigt tydlig med att det är extremt ovanligt att någon får så här mycket positiv uppmärksamhet för sitt jobb!

Jättekul, eller hur!

Andra saker som snurrar är förstås mina plantors väl och ve. Men glädjande nog, har en och annan av de inflyttade börjat rodna, framför allt de som bor i sängkammaren.

 

 


Vad det beror på kan man ju fundera över…

De få tomater jag lyckats få, har jag lagt i en skål i köket för att rodna. Om det har blivit några jordärtskockor tänker jag ta reda på till helgen.


Vart jag än vänder mig på stan, går där kvinnor i alla åldrar i små nätta kängor. Jag ville också ha.

Det har jag också nu!

  Pussen då   !






 
 
Ama de casa

Ama de casa

20 september 2012 16:22

Haha! Sätt in tomaterna i sovrummet så ska du se att det ordnar sig :-)

Grattis till De Gamle, Grattis till dina nya kängor, och framför allt GRATTIS till Maken! Jättekul!!! (Och duktigt av honom :-) )

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

20 september 2012 18:07

Ja, jag kanske ska testa det : )

Jättekul är alltihop, men jag saknade Grattis till mej som nu får bli vuxen på nytt, alltså barnfri ....

 
Ingen bild

Mikaela

20 september 2012 19:26

Grattis till dig som har så braiga föräldrar, en sån företagsam son, en make som slår världen med häpnad och på olika sätt bidrar till att ni får vackert röda installationer i fönster och på tallrikarna. Grattis till föterna också som fått nya egna små lyor.
Grattis till mig om jag lyckas få i väg den här kommentaren.
Och kram till dig.

Och så försöker jag igen.

Li-Lo

20 september 2012 20:04

Grattis till dig som kommenterat och kram tillbaka, men jag undrar jag om inte jag har det mesta ansvaret för vad som syns i fönster och ligger på tallrikarna i det här huset : )

 
Ingen bild

susanne

20 september 2012 21:13

Det här var såååå djäkla kul att få läsa!!! Man blir så GLAD! Lyckönskningar åt alla håll o kanter! Mao till grönsaker,son,make, Ma & Pa och till Dig! (Snygga kängor) Kramis

Li-Lo

20 september 2012 21:16

Tacktacktacktacktacktacktack!

Kramkram

 
Ingen bild

Mikaela

20 september 2012 23:00

Jag undrar bara lite försynt om han inte har någon del i att de rodnar. Eller är det högläsning ur tantsnuskböcker, eller kanske TV:n som står på dagtid som sätter i gång nåt hos dem :)
Ja ja, du behöver inte svara, jag kan leva i ovisshet.

Men vi skulle behöva ta den där promenaden nån vacker dag innan jag träffar en knivbeväpnad man som hugger i min ena fot.

Och hur blir de med den däringa julölen? I mitten av december borde få på mig ett par anständiga skor igen, hoppas jag.

Och så får jag önska dig en skön helgför nu är det bara en lite fredag som ligger emellan.

Kram igen.

Li-Lo

21 september 2012 11:48

Ha! Jag har redan helg, tog en semesterdag, klockan är snart 12 jag har gjort massor av nytta, ska ägna eftermiddagen åt matlagning, sen knytis hos goda vänner/grannar : )

Promenad, jupp! Julöl har vi inte planerat ännu, vi funderar dock på att leta upp ett annat ställe, men det kommer så klart inbjudan

Kramkram

 
Gun

Gun

20 september 2012 23:44

Vilket härligt, underbart positivt inlägg! Grattis till allt, och jättestort GRATTIS till superduktiga maken! Det betyder så mycket att få höra att man är bra. :)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

21 september 2012 11:46

Ja, det känns så himla bra!
Att städaren får så mycket beröm är nog unikt tror jag!
Ha det så mysigt med vovven nu, klappa henne från mig!

 
Ama de casa

Ama de casa

21 september 2012 08:26

Grattis till dej som nu får bli vuxen på nytt!

Och grattis till sonen som nu får bli vuxen på riktigt :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

21 september 2012 11:45

Så där ja!

Dessutom firar vi, att när det blir stambyte kan vi ha kackkartongen i ett rum i stället för att mysa i hallen : )

 
Ama de casa

Ama de casa

22 september 2012 13:40

Grattis till kackkartongen!

Phu... Var det allt? :-D

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

22 september 2012 21:42

Ja, nu tror jag du kan vila från gratulerandet en dag eller så...

Tack och åter tack!

 
Ama de casa

Ama de casa

24 september 2012 18:49

sv: Arbetar? Nu förstår jag inte hur du menar... ;-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

24 september 2012 19:55

Visste väl det att du inte skulle fatta : )

 
Amy's piece of cake

Amy's piece of cake

24 september 2012 23:01

Så kul att du och kära Moma njöt av den marockanska kryddan i biffar... låter mycket gott må jag säga, bra gjort av dig/er! :)

http://amyspieceofcake.se

Li-Lo

25 september 2012 08:32

Ja, Moma var bra på att njuta : )
Hon hade gjort en ljuvlig vaniljpaj, som hon toppade med färska hallon. Den var jag duktig att njuta av...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards