kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2013

Smått, gott och gått

Av Li-Lo - 25 oktober 2013 11:06



När jag var hos Moma och glufsade i mig ugnsstekt röding och en massa annat gott förra fredagen tog hon detta kort.


 

Äntligen ett bildbevis på att jag verkligen har ett varmt och rött hjärta som bultar i min lilla kropp!


Nåt annat litet gott fick jag av en arbetskamrat häromdagen.

Ett kinderägg!

Jag trodde jag skulle få ägna eftermiddagen åt att knåpa ihop någon liten byggsats, men i stället fick jag ren och skär …


   Hamsterporr!!!

Vi har skrattat mycket åt dessa och de står nu på min lampa så jag kan titta på dem hela dagarna.


Jag har fyndat lakan till sonen, 20 spänn för påslakan och örngott, det är tamejtusan nästan gratis.


 

På kuddvaret (!) är det ett blundande nallehuvud – Björnen sover! Gossen var lite rädd att den skulle vakna, men det verkar ha gått bra.


Gått har jag gjort, inte före jobbet, men på lunchen.  Den nya placeringen av min arbetsplats, innebär nya sträckor, med nya vyer.  Titta vad litet stadshuset är från det här hållet!


 

Det är bara för härligt med allt vatten i denna stad, även om det är fult så ini bäng med alla vägar och gräsliga hus på vissa ställen!


   

Jag har också gått till min underbara frissa igen.


Hon är mycket bättre på att klippa, färga och föna än jag är på att jag är på att fota mig själv.


 

Lite mörkbruna slingor och partier den här gången, kortare lugg och lite mer uppklippt. Jag gillar det jättemycket.  Det kanske inte syns på bilden så mycket, men jag tycker mina ögon fick mer färg.


Gröna som sagt och dessa tunga fakta har jag letat reda på om oss med den färgen:

They are original, creative, highly intelligent, intellectual, and can easily employ serious concentration even in highly distracting environments. People with green eyes love freedom, project sex appeal, and perform well under great pressure. They tend to be the happiest of all the different eye colors. Passionate and tending towards long-term relationships both romantic and platonic, they are generally attractive and sensual.


Generellt attraktiv! Gott!



                           Pussen då   !


                            


                            



 
 
Ingen bild

Susanne

25 oktober 2013 13:03

Stockholm i mitt hjärta!! Och Du har ett hjärta av "gull", fina gröna ögon och härlig frilla!! Trevlig Helg på Dig!

Li-Lo

25 oktober 2013 13:22

Det är verkligen vackert i våran stad!

Tack för fina ord om min person, kramkram och trevlig helg!

 
Ama de casa

Ama de casa

25 oktober 2013 17:47

Ja visst är Stockholm en underbar stad! (Med vissa undantag...)

Du blev ännu mer superfin i din nya frilla!
:-)
Kram!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

26 oktober 2013 12:33

Ja, ibland önskar jag att jag hade sonen med mig, eller i alla fall hans kamera när jag traskar runt !

Tack snällaste fina Ama, kramkram

 
Moma

Moma

27 oktober 2013 12:29

Snygging! Klart du har- det varmaste rödaste mest bultande hjärta söder om Stockholm!

Angående firren så gjorde jag en repris igår, fast mindre rödvin och rom till än förra helgen!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

28 oktober 2013 09:16

Å nä!
Inte har jag det, men jag ligger nog med topplistan i alla fall : ) : )

Klokt att minska på vin och rommängden...

kramkram

 
Britta

Britta

27 oktober 2013 18:45

Snygg frisyr

http://brittas.se

Li-Lo

28 oktober 2013 09:14

Tack!

 
Hanna

Hanna

29 oktober 2013 11:33

Haha! Gillar beskrivningen av grönögda människor, de fick verkligen in många positiva egenskaper där!

Gillar hamsterporren också, det är så de lär unga om sex idag alltså.

Massa kramar

http://tankarofhanna.wordpress.com

Li-Lo

29 oktober 2013 13:02

eller hur, det var en ren fröjd för de gröna ögonen att läsa :)

en kollega passade på under lunchen att fylla hela min arbetsplats med postitlappar som det stor "hamsterbarn" på....

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards