kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2014

De va då ett tjat!

Av Li-Lo - 19 augusti 2014 16:55

Eller faktiskt två.  


En av anledningarna till att jag bloggskolkat är att jag har SEMESTER, känner ni till det ordet?

Den andra är att jag avbrutit min semester och är sjukskriven på grund av att jag får apont i min lilla rumpa om jag sitter, sitter mer än 10-15 minuter på en stol, bänk eller nåt annat som inte är mjukt och fluffigt. Värken går sen upp i korsryggen och jag antar att det är en så kallad falsk ischias, uschias  eller nåt i den vägen.

Paus!


En tredje orsak, är mitt hem, mitt inplastade omysiga hem, utan luft och med buller, brak och oväsen hela vardagarna. Jag håller mig härifrån, så gott det går.

Så här mycket av omvärlden ser jag...


 

I det lilla hål jag olovligen pillat upp i plasten som täcker min balkongdörr!


Men joo, jag har haft det bra också, visst!


Jag ju varit på Västkusten och på Bornholm

Morrondoppad varje dag på Västkusten och ett och annat bad även andra tider på dagarna

Så här klämmigt uppklädd vandrade jag varje morron där i Frillesås


 


För att ta ett ljuvligt dopp här :

 

I vågor, dyningar eller spegelblankt hav, lycka varje dag!


På Bornholm badade jag här :


och här:

   

Bodde här :



 


Bakom fikonbusken i byn Sandvig.

Jag var glad


 

även om alla ställen där stängde klockan 22.00

Jag har druckit ishibiskuste, med en skvätt rom i botten :)


 

i  mitt lilla kök

Träffat världens sötaste "nästanbarnbarn"


 


Jag har badat här hemma


 


Läst bra böcker, jag har lagat mat, träffat personer och gullat med Fadern emellanåt.


Jag har vandrat så där tantaktigt sakta för att inte få mer ont i akterstycket, pussat på dem jag vill pussa på, ätit god mat, kramat dem jag vill krama om.


Jag har facebookat och instagrammat, så de som inte kan leva utan att bli uppdaterade om mitt liv har fått sitt...


Har fått tillbaka min mobil, så att jag kan fota lite igen.


Jaa, lite så har det varit!


                            Pussen då    !


PS, trots fler än två "resningar" under detta korta inlägg, gör det ont i sittbenet nu... är ni nöjda eller???





 
 
Ingen bild

susanne

19 augusti 2014 18:02

Äntligen!! Nu är vi nöjda :) Men inte att Du får ont i sittbenet förstås, stackare. Krya på Dig!

Li-Lo

19 augusti 2014 20:18

Tänk så lätt det är att göra somliga nöjda :)

Tack, jag gör så gott jag kan för att krya, men det går trögare än jag vill..

 
Hanna

Hanna

22 augusti 2014 20:50

Trevligt att få höra lite om hur du haft det! Inte kul med ont i bakändan förstås, men det kanske var det värt det ;) Nej, men hoppas att det blir bättre snabbt!

Kramar

http://tankarofhanna.wordpress.com

Li-Lo

23 augusti 2014 18:39

Bakändan blir sakta bättre, så det är hopp om rumpan :)

Har varit nästan urusel på att titta in i andra bloggar också, semester där med...

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

23 augusti 2014 13:19

TACK för livstecknet! Låter som du har det både upp och ned - mer upp, och det är ju bra så. Synd om din akter och trist utsikt, men annars så :-)

Haha! Det ska böjas i tid säger jag bara om nästanbarnbarnet :-)

Stor KRAM till dig!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

23 augusti 2014 18:37

VARSÅGOD käraste Ama!

Mest upp, fint och bara bra, så är det, rätt uppfattat, minsann!

Joo, hon klämmer en och annan öl, den lilla :)

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards