kucke-li-lo

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Li-Lo - 14 april 2010 18:21

då jag unnade mig att vara hemma en dag till från jobbet, sova ut riktigt ordentligt för att bli frisk. Lååångsam morgon med god frukost gör mig  till en trevligare kvinna.

Klockan tre var det dags att bli "osteopatad", som vanligt märker jag knappt att hon gör något, men jag har alltid lika långa ben när jag går hem. Damen säger att det annars skiljer 1 1/2 - 2cm! Foten känns mjuk och rörlig och jag är trött som en hel indianstam. Fast förstås inte tröttare än att jag kände mig nödd att slinka in på Asiamarket i närheten. Mystiska snacks, holy basil chili och en bananchilisås kan ju alltid försvaras i hushållbudgeten, eller hur?


Nu puttrar en köttfärssås på spisen, pasta till mig och son, ris till make. Joo, jag ska lära honom att pasta är mat, men tar det lugnt!


Hade bra Facebookprat med en systerdotter igår, jag tycker så mycket om alla mina syskonbarn som jag har kontakt med. Roligt att vara faster och moster till alla åldrar mellan 49 och 13!

Nu är det mat!

Av Li-Lo - 14 april 2010 11:21

Tur att jag är en person (peppar, peppar ta i trä och spotta över axeln samt klappa en puckelrygg på puckeln) som sällan blir VÄLDIGT sjuk av en förkylning. Hög feber vet jag knappt vad det är och följder som bihåleproblem, halsfluss och öronkrångel har jag klarat mig  från i stort sett hela livet.


Så när jag nu vilat och vilat i två dygn känner jag mig på gång igen! Så pigg att jag känner att jag tänker avlägga det inbokade besöket på Osteopatakademin.

De är magiska!

Jag har "väldigt konstiga fötter" som en mindre intelligent läkare sa med avsmak i rösten efter en blick på dem...

Mängderna av små ben där inne tycks ligga lite huller om buller, de gnager mot varandra och gör ont, jävligt ont ibland.

Men tre små behandlingar där har gjort underverk, även med de problem som haltandet och linkandet genererat.

Nu tänker jag njuta av en vilsam förmiddag och sedan bege mig dit, så får nog arbetskamraterna njuta av mig i morron.


För övrigt finns det annat hopp också, bittertomatfröna gror och växer över förväntan, snön har smält nästan överallt, idag lyser solen, make ska börja SfI på måndag, di gamle trivs i sitt nya hem och kanske, kanske blir det inte så jättemycket månad kvar i slutet på denna lön!


Puss då

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards