kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 15 mars 2011

Det är lika bra jag gör det själv!

Av Li-Lo - 15 mars 2011 14:02


Jag har känt mig lite låg ett par dagar. Det kanske har märkts på bloggtorka och telefontystnad? Vad mina stackars män där hemma har märkt det på, törs jag inte ens fråga.

  

(Bulldogface?)


Dessutom har jag jobbat mer än vanligt, tre timmar extra i fredags kväll och ett drygt tiotimmarspass i söndags.

Utöver det har jag kanske lite vårtrötthet, ettårskris ?  av att leva ihop med någon samt kanske en ”sluta-röka-depression”?

Som om inte det räckte såg jag mig nyss i helkroppsprofil i provrumsbelysning..   




Så nu gör jag det själv:


Talar om vad jag är bra på och vad som är bra med mig.


  • Min mat kan uppnå perfektion i sällsynta ögonblick och är förbaskat god till vardags.
  • Jag har många bra idéer, har med tiden insett att jag inte är världens bästa på att genomföra dem.
  • Oftast fattar jag saker och ting snabbt.
  • Det är gulligt på nåt sätt när jag ler, med mina skrattgropar och min glipa mellan framtänderna.
  •   
  • Jag är snäll.
  • Bjuder på mig själv, med ironi och glädje.
  • Har fördomar som alla andra, men kanske lite färre.
  • Trots vad min ELAKA make säger är jag rätt bra på att dansa!

  

     jag är i alla fall GLAD när jag gör det!


Så där ja!


Vill ni göra mig på än bättre humör, så står det självklart var och en fritt att fylla på listan..


Pussen då   !


PS En liten smula barnslig kanske jag är också? Hur som helst kan jag inte undanhålla er de här gulliga (?) chilibilderna  

   så kan ni ju ägna er åt att fundera på mitt ivriga odlingsintresse!





 
 
Ingen bild

tove

15 mars 2011 14:52

så jag fortsätter
* du har tagit en hop med vuxna syskonbarn under dina vingars skugga! ( och det betyder så mycket)
* Du svarar på knasiga mail oavsett hur lätta eller svåra dom är!
* och du har slutat röka!!!( det är så tufft tro mig! jag vet!)
* Och vem fanken har sagt att man måste dansa snyggt?

kramar!!!

Li-Lo

15 mars 2011 15:27

Jag tackar, suger i mig och ler stort!

Och jag dansar SNYGGT !!! tycker jag..

 
Renee

Renee

16 mars 2011 08:10

Oj vilka söta små... tänk att få sätta tänderna i sån. Att du bjuder på dig själv är ett stort PLUS

http://www.reneemari.blogg.se

Li-Lo

16 mars 2011 09:14

Haha, jaa man vill allt bita till!

 
Ama de casa

Ama de casa

16 mars 2011 10:41

Och du har en fantastiskt rolig och välskriven blogg!
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

16 mars 2011 11:08

Åååå tack!

 
Daniel

Daniel

16 mars 2011 13:01

Bra med positivt tänkande!! Borde alla göra såna listor emellanåt!

http://danielfagerholm.webblogg.se

Li-Lo

16 mars 2011 13:47

Eller hur!?
Men man får hålla dem lite lagom blygsamt korta...Och göra dem man inte lägger ut på bloggen betyyydligt längre : )

 
Ingen bild

Ruth i Virginia

16 mars 2011 16:27

Första besöket - jättetrevligt inlägg, Li-Lo!

Att se sej själv i helprofil i provrumsbelysning -är tillräckligt skäl för en liten "depp", men du har den rätta attityden. Man kan få tillbaka självkänslan om man räknar upp det man verkligen tycker är en tillgång.

Som jag säjer till min dotter som har tendens att underestimera sej själv: "Don't cut yourself down - let other people do that."

Du låter som en A-OK individ!

Li-Lo

16 mars 2011 19:48

Tack! Så roligt med en ny besökare, och en så långväga dessutom.
Hoppas du orkar resa hit och titta in till mig flera gånger!

 
Sailaway

Sailaway

16 mars 2011 19:18

Och.. Jag älskar din blogg! Den är störtskön och får mig alltid på gott humör.
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Li-Lo

16 mars 2011 19:46

Åh va bra, det är ju det jag vill att den ska. Göra anda glada, tänka lite och bjuda på mig själv!
Kram och tack

 
Marie-Louise

Marie-Louise

17 mars 2011 10:02

Vilka "söta" små chili ;) Har du odlat dom?
Jag hittade hit via ama-de-casa, så nu ska jag kika runt lite hos dig :)

http://madredetres.blogg.se

Li-Lo

17 mars 2011 10:25

jaa, dom är allt gulliga, tyvärr inte från mina odlingar, hittade bilden på en chilisida!
Trevligt med nya besökare, välkommen åter : )

 
Britta

Britta

17 mars 2011 15:28

Du skriver jättebra. Din blogg väcker mycket. Ibland humor, men också eftertanke och allvar. Och din chili är låt oss säga speciell. Härliga du

http://brittasblogg.wordpress.com

Li-Lo

17 mars 2011 15:59

Tack Britta!
Det är precis som när jag tittar in hos dej, lite blandat.
Jag har inte hunnit formulera någon bra kommentar på ditt inlägg om konflikträdsla. Tycker detta var en fanastisk mening
”du är en av aktörerna och bör agera som en sådan”!
Chili är Hett!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards