kucke-li-lo

Alla inlägg den 12 november 2012

Av Li-Lo - 12 november 2012 15:01

En sådan har det varit. Igen!


Innan jag tänkte till hade jag faktiskt funderat på att unna mig en F-F helg.

Jag kan ibland känna mig väldigt trött på att åka till De Gamle varenda helg och tar mig faktiskt en Föräldra Fri helg då och då.


Så visade det sig ju att det var Fars dag igår, så jag  får väl ta min F-F helg framgent i stället.


Men innan söndag var det både fredag och lördag, i fredags var jag med Maken för att ”fira” att svågern varit på pilgrimsresa till Mecka.


Jag ska vara ärlig och säga att jag inte direkt känner något inför detta faktum, men det är förstås trevligt att ses. Framför allt är det såklart kul att se släktens minsta och gulligaste. Nu hade han fått nya kläder av sin pappa, hur rart som helst!


                            

Jag stannade inte så länge, mat åt jag, men avstod vattnet han släpat hem, till de som har tron.


Lördagen var skördedag. Det tog inte så värst mycket av min tid.


                                                

Klippte sen ner nästa alla plantor och städade balkongen.


Tog en gråväderspromenad innan jag gick hem och lagade mat.

Små lammbitar som långsamt mörade sig i ugnen med en jerkkryddning. (här kan du läsa hur Moma gör sin)


Det kan vara så, att denna kryddblandning skulle kunna få mig att bli religiös om det var så att man på något sätt kunde tillbe den. Starkt, lite sött och helt enkelt överfullt av dofter och smaker.

Hela min trinda lilla kropp fylls av lycklig bubblig förväntan när jag håller på med sån mat.

Det låter kanske inte klokt, men det skiter jag i! Till lammbitarna åt vi ugnstekta rotsaker, ljummen sallad med bondbönor, gröna bönor och majs samt yoghurt med fetaost och basilika.

Sen var det matkoma!


Bort-bo sonen var med och firade på fars dag, sen när vi kom hem visade han den senaste filmen.

Som vanligt självklart extremt snyggt filmad och klippt, dessutom gillar jag själva låten och driften med hela hip-hop kulturen.





                                     Pussen då    !



                            

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards