kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 23 december 2011

Ja just det ja!

Av Li-Lo - 23 december 2011 10:17

Jag har ju en blogg!

Höll nästan på att glömma bort den, den liksom försvinner bland snören,färs, grönkål och klämmig julmusik.


Har min andra lediga dag och närmar mig upploppet.

Det är liite som ska handlas. Jag ska baka smågrisar, ungssteka lammköttfärsfetakryddbullar i ugnen, sen ska lilla,lilla skinkan in där.

Jag vägra att köpa färdig skinka, den ska bakas sakta i ugnen. Och sen...

Jag törs knappt tala om det här.


Men ni är ju mina vänner och tål kanske att höra den osminkade "äckliga" sanningen om mig?

 


Jag skär av svålen, kör in den i ugnen på hög värme så fettet smälter och kvar har jag ett knaprigt, fett och salt stycke snacks (Grisskinn om man ska vara petnoga!)


Sen under tiden skinkan griljeras, sitter jag förnöjt och knaprar på detta och dricker en julöl innan det  är dags att krypa ner i sängen och vänta på bocken.


Förresten har jag fått en julklapp av en läsare!

Tack! snälla rara Hanna  jag blev jätteglad och lovar att jag inte har öppnat paketet ännu.


Dessutom har jag tydligen skickat in ett svar/bidrag i en boktävling nån stans på nätet, igår fick jag boken "Dehlis vackraste händer" av Mikael Bergstrand i ett paket, med dedikation "Trevlig litterär Indienresa" och en signatur jag inte kan tyda, hans kanske?


Nu ska jag ut i snön som är regn som faller och känna lite på stressen här hemma i "orten".

Tittar mig förgäves om efter vännen, matälskaren, bloggaren Moma.

Den lilla rackaren har packat sina grejer och flyttat till en annan söderförort, så nu är det slut på de jättespontana middagarna tillsammans, men som tur är tar bussen inte mer än 20-25 minuter, så halvspontant kan det allt bli ibland även i fortsättingen.


Men tills vidare, go vänner, vill jag önska er alla en riktigt


 


                   God och Glad Jul !


                             Julepussen då   !


 
 
Ingen bild

tove

23 december 2011 11:07

God JUl raraste Faster!!

mamma gjorde likadant med svålen och vi FICK inte smaka alls!!
kram kram

Li-Lo

23 december 2011 11:41

Nä, för det är VERKLIGEN inte nyttigt....

Men Gott!

God Jul och kramar i massor

 
Ama de casa

Ama de casa

23 december 2011 11:37

En riktigt Gooood Jul till dig också!
Kram!
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

23 december 2011 11:40

God Jul och må bästa foto vinna!

Kram

 
Renee

Renee

23 december 2011 12:30

Jag blev lite fundersam över "vänta på bocken"
Är det den som är av halm eller....?

http://www.reneemari.blogg.se

Li-Lo

23 december 2011 15:12

Det får du allt fortsätta fundera på....

 
Hanna

Hanna

23 december 2011 21:07

Låter spännande att värma svålen! Vi brukar också göra den på riktigt. Eller nu skall jag inte ljuga. Pappa brukar också göra den själv. Mamma med för den delen, eller mammas man. Haha. Jag inte gjort det... än.
Hoppas du blir glad för presenten :) Du vet ju redan vad det är, men tänkte att du ändå får öppna den som en julklapp ;)
Kramar

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

24 december 2011 10:09

Du har gott om tid att göra dina egna skinkor!

Nu har jag öppnat paketet och läst din recension : )
Den blir perfekt när jag är klar med det jag läser nu (Vredens druvor en läsvärd klassiker)

Gooood Jul och kramkram

 
helena ljunggren

helena ljunggren

23 december 2011 21:12

God jul önskar jag dig :)

http://www.helenaljunggren.com

Li-Lo

24 december 2011 10:07

God Jul och tack för att du tittar in hos mig ibland ; )

 
Ama de casa

Ama de casa

24 december 2011 09:52

Med risk för att vara tjatig... Ha nu en riktigt fin julafton, slit inte ut tomten, och GOD JUL!
Kram

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

24 december 2011 10:06

God Jul hoppas du får en underbar dag Kram

 
Jess

Jess

24 december 2011 11:28

God jul!
Kul att du gillade mitt bidrag! Kul att hitta till en ny blogg! Kikar in och lusläser lite senare, fullt upp nu på julaftonsmorgon! :)
Hann dock kika lite och vill bara säga att bilden på dig och maken är superfin!
kram

http://maisongrey.blogspot.com

Li-Lo

24 december 2011 23:16

God Jul!
Jag ska ta mig tid att studera din också lite senare.
Tack för det, jag tycker också vi är ganska gulliga där : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards