kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2012

Olika är vi allihop!

Av Li-Lo - 3 oktober 2012 13:07

Vi har också olika vanor, seder, rutiner, traditioner och idéer.


Andras rutiner och traditioner kan vara helt obegripliga, precis som deras seder. Det är något man verkligen får lära sig när man tar och gifter sig med någon som har helt annorlunda sådana.


Vissa gånger kan andras vanor verkligen vara irriterande, det tror jag alla kan hålla med om.

En del av de irriterande vanorna hoppas jag Bortbo-sonen tagit med sig till sitt nya hem för att de ska stanna där.

Jag har bombsäkert massa dumheter för mig, som driver en och annan medmänniska till vansinne eller dess närhet.


Sen finns det de som har väldigt trevliga seder också!

Jag har en arbetskamrat som fyller jämnt idag.

Hon har tagit ledigt, men trots detta stod på varje skrivbord en sådan här i morse:


 

En väldigt ovanlig, men synnerligen trevlig sed   !


Å jäklar vad det prasslas och mumsas här idag, så är det någon som ringt hit och fått ett lätt irriterande smask i örat, så vet ni vems fel det är.


För övrigt verkar sonen ha installerat sig, i alla fall har han inte ringt och gråtit ännu.  Jag har däremot ägnat honom en hel del tankar, det kan jag väl erkänna.

Så många skokartonger som rymdes i en IKEA kasse har försvunnit och de andra får han ta pö om pö.


Maken är fortfarande hurven och uschlig, låg hela dagen igår.

  lite pipig blir han allt!


Jag skyndade mig hem och lagade den mest underbara kycklingsoppe-grytan på länge. Full av doft och smak från gul habanero, röd mini-bonnet, vitlök, ingefära, persilja, koriander och lite olika grönsaker. Mustig, het, god och helt enkelt underbar.

Tror ni den dög?


Att äta ”hemma-mat” är tydligen bättre så han hasade sig plågat iväg för att äta hos sin syster i stället.


Vanor, seder, traditioner och idéer igen!


Jo, jag blev lite, lite sur    men å andra sidan fick jag en underbar lunch, och kanske han petar i sig resten när han blir ensam hemma i kväll. Jag ska på kalas å han får inte följa med sjuk eller ej!


                         Pussen då    !                   


 
 
Ingen bild

tove

3 oktober 2012 14:13

den soppan hade jag gärna tagit!:)

Li-Lo

3 oktober 2012 14:30

Den soppan blir man frisk av, även om man inte ens är sjuk :)

 
Ama de casa

Ama de casa

3 oktober 2012 17:02

Jösses vilken otacksam sjukling! Men en omtänksam kollega, så det kanske jämnar ut sig.

Enligt Anders saknar jag rutiner och det beror på att jag inte har gjort lumpen. Ja, ja. Just den saken har jag inte tänkt åtgärda :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

4 oktober 2012 09:29

Ja, det var allt tur för honom att han ätit upp det i går istället, när jag var på
60-årskalas!

Ha, så lumpen skulle vara lösningen?
Det tror jag inte en sekund på, jag vet allt flera män som gjort den och de är inte alls speciellt rutinerade..
Idag firar vi kanelbullens dag här i Svea rike, det vet du väl :)

 
Ama de casa

Ama de casa

5 oktober 2012 09:53

Jo, kanelbullens dag hade jag koll på och firade den även här i Spanien :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

5 oktober 2012 10:27

Som tur är åt jag bara en...
Kände mig ändå som en bulle med tårta eftersom jag varit på kalas dagen innan :)

 
Hanna

Hanna

5 oktober 2012 12:33

Förstår att du blir sur, du lär ju ha gjort soppan för hans skull och ändå så dög den inte! Hoppas att han inte smakade på den och sen bestämde sig för att åka till systern i varje fall!
Mysigt att få en godispåse sådär i varje fall!
HIHI!
KRAMAR

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

5 oktober 2012 12:48

Jaa, det var lite fisigt gjort :)
Men han åt den till lunch dagen efter, och vips så var han frisk, så det så!

Godiset var verkligen trevligt och jag har masssor kvar, passar perfekt eftersom jag jobbar till 18.15 idag.

Trevlig helg, kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

5 oktober 2012 19:05

sv: Jag kan inte komma på att jag nånsin har hört ett specifikt ord för när hundar ruskar på leksaker. Men jag förstår vad du menar :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

5 oktober 2012 20:08

Hmmm... min svägerska kallar det att nöske....

Väldigt gulligt och träffande tycker jag :)

 
Gun

Gun

7 oktober 2012 13:06

Å vilken snäll arbetskamrat du har! Och så skönt att det går bra för sonen.

http://horni.blogg.se

Li-Lo

7 oktober 2012 18:34

Ja, hon är verkligen snäll och generös!

Det fungerar och det bästa av allt är väl att han nu jobbar å mycket på timme och vik att Stockholms stad är tvungna att ge honom fast jobb när detta är slut i vår!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards